طراحی داخلی مینیمال – بررسی کامل طراحی با سبک مینیمال

 

طراحی داخلی مینیمال یکی از سبک هایی است که در سال های اخیر طرفداران زیادی هم پیدا کرده است. مینیمال نقطه مقابل حداکثر گرایی است و تمرکز آن بر روی کاهش المان های غیر ضروری میباشد. در مینیمالیسم ما شاهد اجزایی هستیم که عدم وجود آنها تا حد بسیار زیادی فضا را ناقص خواهد کرد. در این مقاله ریشه ها و المان های این سبک جذاب را بررسی کرده و به ابهامات مربوط به آن پاسخ میدهیم. اگر شما هم علاقه مندید تا بیشتر در این باره بدانید با ما همراه باشید.

تاریخچه سبک مینیمال

در سالهای 1800 تا 1850 میلادی سبک ساده زیستی در آمریکا معرفی و پرداخته شد. این فلسه توسط افرادی مثل رالف والدو امرسون و اشخاص دیگری معرفی گشت اما اشاره دقیقی به مینیمالیسم نبود. بین سالهای 1920 تا 1930 این فلسفه شکل عمیق تری پیدا کرد و به وضوع در طراحی محصولات و آموزش های پایه عناصر آن دیده میشد. 1960 تا 1970 سالهای گسترش و نفوذ مینیمالیسم بود. آثار هنری مثل نقاشی، ادبیات و … مینیمالیستی در این دوره رشد کردند. بیشتر پایه ها و اساس این سبک مربوط به همین دوران از تاریخ هستند. با وجود اینکه ریشه این سبک به نظر بسیار قدیمی می آید.

طراح داخلی مینیمالیستی چیست؟

امروزه اکثر مردم با مفهوم مینیمالیسم آشنا هستند. مینیمالیسم شامل از بین بردن المان ها به ابتدایی ترین شکل آنها است. مینیمالیسم را میتوان برای هر چیزی از هنر و سبک زندگی گرفته تا معماری و طراحی داخلی اعمال کرد. طراحی داخلی مینیمال بسیار شبیه به طرحی مدرن است و شامل استفاده از ملزومات ساده برای ایجاد فضایی ساده و نامرتب میباشد. با سادگی، خطوط تمیز، و پالت تک رنگ با رنگ به عنوان استایل مشخص می شود. مینیمالیسم معمولاً یک پلان طبقه باز، نور زیاد و مبلمان کاربردی را با هم ترکیب می کند و بر شکل، رنگ و بافت فقط تعداد انگشت شماری از عناصر ضروری تمرکز خواهد کرد.

چگونه فضایی مینیمال طراحی کنیم؟

فضاهای مینیمالیستی به دلیل ظاهری واضح، تمیز و تک رنگ قابل تشخیص هستند. شلوغی فضا از بین رفته و در ذهن حس آرامش بصری بیشتری ایجاد میشود. با این حال، برخی از طرح های مینیمالیستی این خطر را دارند که کمی بی روح شوند. برای جلوگیری از این امر و برای اطمینان از اینکه طراحی داخلی مینیمال شما نیز حسی خوشایند دارد، چند نکته کوچک وجود دارد که می توانید انجام دهید. چه در آشپزخانه، اتاق خواب یا فضای نشیمن، در اینجا چند راه برای افزودن گرما و رنگ به اتاق های مینیمالیستی شما وجود خواهد داشت.

قدم نخست – سایه ها و بافت های مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید

استفاده از پالت تک رنگ، یک راه عالی برای آوردن گرما به فضا، ترکیب سایه های مختلف و ترکیب کردن بافت ها است. به عنوان مثال، استفاده از کاغذ دیواری کتان و پارچه‌های پشمی نرم و فرش‌ها در اتاق خواب به گرمای آرامش ‌بخش می‌افزاید. در حمام، بافت و دانه الگوهای کاشی می تواند جذابیت بصری را در عین حفظ پالت رنگ خنثی ایجاد کند. در حالی که لوازم چوبی می توانند عناصر تیره، سفید یا بتنی را نرم تر جلوه دهند. به طور کلی چنین کاری باعث خواهد شد که طراحی داخلی مینیمال شما یک فضای تک بعدی و بی روح نباشد.

قدم دوم – پارچه ها را ترکیب کنید

دومین کاری که میتوانید برای بهبود طراحی داخلی مینیمال خود انجام دهید استفاده ترکیبی از پارچه هاست. منسوجات و پارچه ها به حجم بافت و تکسچر محیط می افزایند. همچنین ابعاد و گرمای بیشتری به فضا می دهند. پارچه‌ها، ملافه‌ها، کوسن‌ها و فرش‌های سطحی در منسوجات مختلف مانند کتان، پشم و پنبه تنها نمونه‌هایی از این هستند. که از طریق آنها می‌توانید با حفظ سبک مینیمال، گرما و راحتی را به اتاق اضافه نمایید.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.